Mastervolt marine

Mastervolt aangewezen als Team Supplier voor CAMPER-project voor de Volvo Ocean Race

Mastervolt, de Nederlandse producent van hoogwaardige energiesystemen, kondigt met trots een spannende nieuwe samenwerking aan met Team New Zealand (samen met Enertec Marine Systems), een van de sterkste zeilteams ter wereld. Mastervolt is aangewezen als Exclusive Team Supplier voor accu’s voor het CAMPER-project voor de Volvo Ocean Race 2011-2012.

Sinds de America’s Cup in 2007, werkt Team New Zealand aan drie spannende projecten om het team actief en gevarieerd te houden. Het team streed met een TP52 in de Audi MedCup Series in 2009 en 2010, en won in beide evenementen het seizoenskampioenschap.

In 2009 richtte het team de Louis Vuitton Pacific Series op, een matchrace evenement dat zo populair bleek dat het werd uitgebreid tot vier evenementen onder de naam Louis Vuitton Trophy. Team New Zealand won de regatta in 2009 en drie van de vier LVT wedstrijden. De meest recente activiteit van het team was een samenwerking met Camper, een Spaans internationaal schoenenmerk, om een deelname in de Volvo Ocean Race, die eind oktober van start gaat, te ontwikkelen.

Als deel van de investering levert Mastervolt verschillende technische producten aan het raceteam, waaronder Mastervolt Li-Ion 24/160 accu’s, een MasterShunt 500(accumonitor), een MasterView Monitor(touchscreen bedieningspaneel), een ChargeMaster 24/30 (acculader) en Alpha Pro 24V (intelligente laadregelaar voor motordynamo en andere systeemonderdelen. De geleverde producten zullen allemaal worden geïnstalleerd aan boord van de Camper Volvo Ocean wedstrijdjacht.

Grant Dalton, de managing director van Team New Zealand, is blij dat hij Mastervolt mag verwelkomen binnen het team. “Deze samenwerking  verenigt Team New Zealand met Mastervolt, een erkende wereldleider op het gebied van het onderzoek naar en ontwerp en productie van hoogwaardige energiesystemen voor aan boord.”

De marketing manager van Mastervolt, Marc Persoon, zei: “We zijn bezig geweest met het ontwikkelen van hoge kwaliteit lichtgewicht boordsystemen voor zware omstandigheden zoals men die tegenkomt in de Volvo Ocean Race, en deze samenwerking is een geweldige kans om Mastervolt op het water samen te brengen met een geweldig team dat de absolute top van het wedstrijdzeilen vertegenwoordigt.”

Foto (van L – R): Greg Lewis (Chief Electronics Engineer), Jeremy Peacock (Enertec Marine Systems/Mastervolt distributeur voor Nieuw-Zeeland) & Chris Nicholson (kapitein in de Camper Volvo Ocean Race).

- EINDE -

Mastervolt

Mastervolt is wereldleider in energiesystemen voor de maritieme, automotive en solarsectoren en wordt vertegenwoordigd in meer dan 80 landen wereldwijd.

Mastervolt International, opgericht in 1991, heeft 115 fulltime werknemers in zeven landen en een hoofdkantoor in Amsterdam. Het bedrijf is eigendom van Actuant Corporation uit Wisconsin, USA.

Voor meer informatie over prijzen en beschikbaarheid kunt u contact opnemen met:
Marc Persoon, Mastervolt International BV, Snijdersbergweg 93, 1105 AN Amsterdam, Nederland

T: +31 (0)20 34 22 100. F: +31 (0)20 69 71 006

E: mpersoon@mastervolt.com

www.mastervolt.com

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met:

Tina Mansell van The Mansell Agency.

T: +44 (0)1202 701705. M: +44(0)7973 850012.

E: tina@themansellagency.com

www.themansellagency.com