Mastervolt marine

Mastervolt introduceert nieuwe ChargeMaster 12/25-3

Mastervolt, Boot Düsseldorf, Hal 10, G40

De ingenieuze Mastervolt ChargeMaster 12/25-3 acculader is de nieuwste technologische toevoeging aan het marktleidende aanbod aan laadregelingsapparatuur van Mastervolt.

Het intelligente ontwerp van de ChargeMaster 12/25-3 garandeert het hoogwaardig laden van accu’s overal ter wereld en biedt zelfs een output die zo ‘schoon’ is dat het gebruikt kan worden om het elektrische boordsysteem direct van power te voorzien als de boot ligt opgeslagen en de accu’s zijn verwijderd. De ChargeMaster 12/25-3 is gemakkelijk te installeren door ophanging aan een schot.

Elke ingangsnetspanning tussen 90 en 265V kan automatisch worden verwerkt en de lader functioneert met tot wel drie aparte accu’s tegelijk, waarbij de accu’s een gezamenlijke capaciteit hebben van tussen 50 en 250Ah. De lader weegt slechts één kilo en gebruikt een driestaps laadproces met een absorptiespanning van 14.25V en een float spanning van 13.25V. Dit garandeert een snel laadproces en makkelijk onderhoud zodat de accu’s in topconditie blijven.

De ChargeMaster 12/25-3 kan aan boord verbonden worden met een Mastervolt MasterBus digitaal communicatiesysteem voor monitoring op afstand en bediening via één van de Mastervolt MasterView panelen. Omdat de unit ook verbonden kan worden met een CANBus systeem is de ChargeMaster 12/25-3 geheel klaar voor de digitale systemen van de toekomst.

De lader is meer dan 79% energie-efficiënt bij een no-load verbruik van minder is dan 6.5W (wanneer de unit niet actief is). Ook is de ChargeMaster 12/25-3 zeer stil met geluidsniveaus onder 52dBA op een afstand van één meter.

Een andere intelligente eigenschap van de nieuwe lader is de unieke geheugenfunctie die ervoor zorgt dat de unit het driestaps laadproces niet opnieuw begint wanneer de voedingsspanning wordt onderbroken.

De elegant ontworpen ChargeMaster 12/25-3 is ontwikkeld in overeenstemming met de hoge kwaliteitseisen van Mastervolt. Deze hoogwaardige standaard is één van de voornaamste redenen waarom het bedrijf een wereldwijde marktleider is geworden in de sector voor maritieme elektrische systemen.

De verkoopprijs van de Mastervolt ChargeMaster 12/25-3 is € 523 ex. BTW.

- EINDE -

Mastervolt

Mastervolt is wereldleider in energiesystemen voor de maritieme, automotive en solarsectoren en wordt vertegenwoordigd in meer dan 80 landen wereldwijd.

Mastervolt International, opgericht in 1991, heeft 115 fulltime werknemers in zeven landen en een hoofdkantoor in Amsterdam. Het bedrijf is particulier eigendom van de oprichters, het huidige management en een aantal belangrijke medewerkers.

Voor meer informatie over prijzen en beschikbaarheid kunt u contact opnemen met:
Marc Persoon, Mastervolt International BV, Snijdersbergweg 93, 1105 AN Amsterdam, Nederland

T: +31 (0)20 34 22 100. F: +31 (0)20 69 71 006

E: mpersoon@mastervolt.com

www.mastervolt.com

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met:

Tina Mansell van The Mansell Agency.

T: +44 (0)1202 701705. M: +44(0)7973 850012.

E: tina@themansellagency.com

www.themansellagency.com